Η ανείπωτη τραγωδία που έπληξε την Αττική από το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Ιουλίου μέχρι και το πρωί της Τρίτης 24 Ιουλίου, άφησε πίσω της δεκάδες νεκρούς, και κατεστραμμένες περιουσίες.

Είναι η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που η ασφαλιστική αγορά θα κληθεί να αποζημιώσει κατεστραμμένες περιουσίες, ίσως όμως και ανθρώπινες ζωές λόγω δασικών πυρκαγιών και μάλιστα άμεσα, αναδεικνύοντας και την αξία της ασφάλισης.

Στο πρόσφατο παρελθόν, άλλες δυο φορές, το 2007 και το 2009, η ασφαλιστική αγορά αποζημίωσε δεκάδες περιπτώσεις ζημιών που άφησαν οι δασικές πυρκαγιές, όμως, όπως εκτιμάται τώρα, ενδεχομένως τα μεγέθη να είναι μεγαλύτερα από ότι εκείνα των ετών 2007 και 2009.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, ο αριθμός των νεκρών ήταν 74 μέχρι αργά χθες το απόγευμα. Επίσης υπολογίζεται ότι καταστράφηκαν πάνω από 1.000 κατοικίες ενώ εκατοντάδες ήταν και τα αυτοκίνητα που κάηκαν. Πάντως από σήμερα, θα αρχίσει να σχηματοποιείται μια καλύτερη εικόνα, καθώς θα αρχίσουν την έρευνα τους και οι πραγματογνώμονες.

Ειδικότερα οι δασικές πυρκαγιές που ξέσπασαν στην Αττική, την Ηλεία και την υπόλοιπη Ελλάδα τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2007 προκάλεσαν ζημίες σε χιλιάδες οικίες ωστόσο σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αποζημιώσεις καταβλήθηκαν σε 232 ζημιές και δόθηκαν αποζημιώσεις ύψους 5.656.344 ευρώ.

Επίσης, στις 15 Αυγούστου του 2009 στην Αττική από δασικές πυρκαγιές είχαμε 227 περιπτώσεις αποζημιώσεων με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 4.095.910 ευρώ.

Αναφορικά με τη πρόσφατη τραγική καταστροφή οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν λάβει ήδη μέτρα με στόχο να εξυπηρετήσουν άμεσα τους ασφαλισμένους τους.

Σε πρώτη φάση, η ΕΑΕΕ με εγκύκλιο προς τα μέλη της επισημαίνει ότι ως πρώτο μέτρο, συγκεντρώνει φάρμακα και υγειονομικό υλικό το οποίο έχει ανάγκη το ΚΕΕΛΠΝΟ.

Παράλληλα, η ΕΑΕΕ συστήνει στις εταιρίες μέλη της να διευκολύνουν τους ασφαλισμένους τους στη διαδικασία καταγραφής των ζημιών και στη συνέχεια στη διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων.

Αναλυτικά, η εγκύκλιος της ΕΑΕΕ προς τις εταιρίες-μέλη της αναφέρει τα εξής:

«Κυρίες – Κύριοι,

Με μεγάλη θλίψη παρακολουθούμε τις εξελίξεις σχετικά με τις καταστροφικές πυρκαγιές του τελευταίου 24ώρου.

Κύριο μέλημα όλων αυτή τη στιγμή είναι η παροχή άμεσης βοήθειας στους ανθρώπους που έχουν πληγεί.

Κατόπιν επικοινωνίας μας με το ΚΕΕΛΠΝΟ (Κέντρο Ελέγχου & Πρόληψης Νοσημάτων του Υπουργείου Υγείας) ενημερωθήκαμε πως υπάρχει άμεση ανάγκη για τα εξής είδη:

  • γάζες
  • fucidin
  • betadin
  • πάνες για μωρά
  • μωρομάντηλα
  • φρυγανιές
  • μπισκότα
  • παξιμάδια

Η ΕΑΕΕ προχωρά άμεσα στην αγορά και αποστολή αυτών των ειδών στο ΚΕΕΛΠΝΟ για την φροντίδα των πληγέντων.

Καλούμε και όσες εταιρίες επιθυμούν να συνδράμουν, να αποστείλουν για συντόμευση της διαδικασίας απευθείας αυτά τα είδη στις εγκαταστάσεις του ΚΕΕΛΠΝΟ (Αγράφων 3-5, 151 23 Μαρούσι, τηλ. 210 521 2000).

Μετά την παροχή άμεσης βοήθειας, που είναι η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή, θα έρθει η ώρα της αποκατάστασης των ζημιών.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι από τους πρώτους αποδέκτες και διαχειριστές των επιπτώσεων τόσο σοβαρών φαινομένων και καλούνται να συμβάλλουν καθοριστικά στην επιστροφή στην ομαλότητα πολιτών και επιχειρήσεων που έχουν πληγεί.

Καλούμε το σύνολο των μελών μας για ακόμα μία φορά να ενεργήσει με ευαισθησία και κατανόηση απέναντι στους πληγέντες ασφαλισμένους μας, επιταχύνοντας τις διαδικασίες καταγραφής και αποζημίωσης, ώστε να ανακουφίσουμε στο βαθμό που μας αναλογεί τους ανθρώπους που δοκιμάζονται από τα θλιβερά αυτά γεγονότα.

Είμαστε βέβαιοι πως η ασφαλιστική αγορά θα σταθεί και πάλι στο ύψος των περιστάσεων».

Εθνική Ασφαλιστική

Αποζημιώσεις και διευκολύνσεις

Εξάλλου σε ανακοίνωση της η Εθνική Ασφαλιστική αναφέρει:

«Η Εθνική Ασφαλιστική, ανταποκρινόμενη άμεσα στην ανάγκη στήριξης των πληγέντων από τις πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου στις περιοχές της Κινέτας, της Ραφήνας, της Καλλιτεχνούπολης, του Νέου Βουτζά και στο Μάτι, προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες ανακούφισης των  κατοίκων:

  • Απόλυτη προτεραιότητα θα δοθεί στην καταβολή αποζημιώσεων  που αφορούν σε ζημιές στις πληγείσες περιοχές.
  • Τα ασφάλιστρα των συμβολαίων που βρίσκονται σε ισχύ, όλων των κλάδων, που αφορούν κατοίκους των παραπάνω περιοχών ή κατοικίες και επιχειρήσεις με έδρα τις εν λόγω περιοχές και τα οποία πρέπει να καταβληθούν από 23/07/2018 έως 30/09/2018 μπορούν να εξοφληθούν έως 30/11/2018 χωρίς καμία επιβάρυνση ή οποιαδήποτε κύρωση και ασφαλώς με απόλυτη ισχύ των συμβολαίων για το διάστημα αυτό.
  • Δημιουργία της ειδικής γραμμής επικοινωνίας 210-9099600 για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω περιπτώσεων 24 ώρες το 24ωρο.

Οι ενδιαφερόμενοι για τη χρήση των μέτρων στήριξης μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στην παραπάνω γραμμή επικοινωνίας που θα παρέχει συμπληρωματικές πληροφορίες και θα υποδέχεται τα αιτήματα των πληγέντων».

MetLife

Συγκροτεί έκτακτη ομάδα διαχείρισης

Η Διοίκηση, οι εργαζόμενοι και συνεργάτες της MetLife Ελλάδος εκφράζουν σε ανακοίνωσή τους τη βαθιά οδύνη τους για τα θύματα της καταστροφής, που πλήττει ακόμα την Ανατολική και τη Δυτική Αττική.

Έχοντας συνείδηση της κοινωνικής της ευθύνης, η εταιρία ανακοινώνει ότι έχει ήδη προχωρήσει σε μια σειρά από ενέργειες, με σκοπό την άμεση στήριξη και ανακούφιση των πληγέντων. Συγκεκριμένα:

Αποκλειστική γραμμή επικοινωνίας 210 87 87 500

Η MetLife έχει διαθέσει την τηλεφωνική γραμμή   210 87 87 500, για την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων  της, αλλά και των εργαζομένων και συνεργατών της, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξαιτίας των πυρκαγιών.

Άμεση οικονομική βοήθεια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για την κάλυψη αναγκών διαμονής, σίτισης και νοσοκομειακής φροντίδας

Η εταιρία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους δήμους των περιοχών, ώστε να παράσχει οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών διαμονής, σίτισης και νοσοκομειακής φροντίδας των πυρόπληκτων, σε συνεργασία με το δίκτυο των κλινικών και νοσοκομείων της.

Σύσταση ομάδας εθελοντών

Ομάδα εθελοντών εργαζομένων της και των οικογενειών τους έχει ήδη μεταβεί στην περιοχή, για να συμμετάσχουν στην πυρόσβεση αλλά και για να βοηθήσουν στην ανακούφιση των πληγέντων, σε συνεννόηση με τους αντίστοιχους Δήμους.

Συγκρότηση έκτακτης ομάδας διαχείρισης

Η εταιρία έχει συγκροτήσει ειδική ομάδα διαχείρισης της τρέχουσας έκτακτης κατάστασης, για τον αποτελεσματικό συντονισμό των σχετικών ενεργειών.

Κινητοποίηση του MetLife Foundation

Τέλος, βρίσκεται ήδη σε επαφή με το MetLife Foundation, προκειμένου να αξιοποιηθεί, μέσα από περαιτέρω ενέργειες, η διεθνής εμπειρία της MetLife στην ανακούφιση των πληγέντων από φυσικές καταστροφές.

Για όλους εμάς, τους ανθρώπους της MetLife στην Ελλάδα, προτεραιότητα στις δύσκολες αυτές ώρας, είναι να στηρίξουμε με κάθε τρόπο, τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν.

Generali

Άμεση καταβολή αποζημίωσης

Η Generali σύμφωνα με πληροφορίες μετά τις χθεσινές καταστροφικές πυρκαγιές σχεδίασε και υλοποίησε άμεσα μια σειρά από ενέργειες με σκοπό να βρεθεί δίπλα στους ασφαλισμένους της και να τους βοηθήσει στις δύσκολες στιγμές που περνούν. Σε όσες περιπτώσεις είναι εφικτό και με τις ανάλογες προϋποθέσεις, προχωρεί σε άμεση καταβολή της αποζημίωσης χωρίς καθυστερήσεις, ξεπερνώντας διαδικασίες που προσθέτουν χρόνο στην αποζημίωση. (π.χ. δε ζητάει το χαρτί της Πυροσβεστικής),ενώ σε περίπτωση μικρής ζημιάς αυτοκινήτου ζητάει απευθείας προσφορά από το συνεργείο μειώνοντας το χρόνο της πληρωμής.

ΑΧΑ

Και διαμονή σε πληγέντες

Σύμφωνα με πληροφορίες του Nextdeal, η ΑΧΑ έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή για την άμεση στήριξη των ασφαλισμένων της τα εξής:

1. Δημιουργία ειδικής 24ωρης γραμμής επικοινωνίας 2107268996, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι μπορούν να επικοινωνούν με την εταιρεία. Ασφαλώς ισχύουν και οι υφιστάμενες τηλεφωνικές γραμμές της εταιρείας 2107268000 – 801 111 222 333 οι οποίες είναι διαθέσιμες 24 ώρες το 24ωρο.

2. Με γνώμονα την έμπρακτη υποστήριξη των ασφαλισμένων που βρίσκονται σε τόσο δυσχερή κατάσταση η εταιρεία προβαίνει σε ενέργειες για να εξασφαλίσει ολιγοήμερη διαμονή σε περίπτωση που το έχουν ανάγκη. Για τις περιπτώσεις που υπάρχει κινητό τηλέφωνο η εταιρεία θα αποστείλει το παρακάτω SMS “Μπροστά στην ανείπωτη τραγωδία που έπληξε την περιοχή σας, θέλοντας να σας υποστηρίξουμε προβαίνουμε σε ενέργειες για να εξασφαλίσουμε ολιγοήμερη διαμονή για εσάς σε περίπτωση που το έχετε ανάγκη. Επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 2107268996. ΑΧΑ Ασφαλιστική”.

3. Ενεργοποίηση, όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, του συστήματος άμεσης προκαταβολής για την κάλυψη των πρώτων δαπανών.

4. Ανάρτηση στην κεντρική σελίδα του site της εταιρείας τα στοιχεία επικοινωνίας για την άμεση αναγγελία ζημιάς περιουσίας. Η διαχείριση των αιτημάτων των πληγέντων αποτελεί πρωταρχική της εταιρείας.

Euroins

Προσφέρει είδη πρώτης ανάγκης

Η EUROINS με την σειρά της εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία συμπαρίσταται στους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς σε Κινέττα, Ραφήνα, Νέο Βουτζά, Καλλιτεχνούπολη και Μάτι, προσφέροντας ιατροφαρμακευτικά είδη αλλά και τρόφιμα μακράς διάρκειας. Κλιμάκιο της εταιρείας έχει ήδη μεταβεί προσφέροντας όλα τα είδη πρώτης ανάγκης που ζητήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Μακάρης δηλώνει παρών στις ανάγκες που θα προκύψουν και τις επόμενες ημέρες, διευκρινίζοντας ότι η έμπρακτη συμπαράσταση είναι προτεραιότητα για την Euroins Ελλάδος.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal, τεύχος 409 (βρείτε εδώ την εφημερίδα).

Share on Pinterest